Fattat lösningen :D

Hej !!
Nu har jag & Mamma kommit på hur jag ska rida med Bego.
Inte ha för mycket framridning & sen hoppa.
För asså, sagt detta många ggr men Bego älskar att hoppa !!

Hon & Mimmi är heelt olika !
Ska räkna upp några grejjor:
¤ Bego står jättefint i gången (Stallet), Mimmi skrapar med hoven & steppar runt.
¤ Bego Suuger mot hindrerna & hoppar med fart alltid, Mimmi hoppar lite halvdant hemma lixom, varför anstränga sig i onödan?
¤ Bego är en utmaning att rida man får ha sinnrena på helspänn, Mimmi kan man lulla runt på släppa tyglar & stigbyglar & bara vara lixom.
¤ Mimmi kan man jobba med på volten i alla gångarter, Med Bego så är det jobbigt, uttröttande & kämpit att hålla koll på.
¤ Bego bockar i höger varv åt höger om man inte ställer henne utåt i galopp/trav, Mimmi har inga problem alls.
¤ Mimmi är sååå bichig i hagen & Mot andra hästar asså ett riktigt ledar-sto, Medan Bego Hälsar lite tar ingen plats & bitchar sig inte, en liten fin ponny.
¤ Mimmi vill inte följa efter en om man inte har godis i fickan/handen ('frihetsdressyr'), men Bego följer med så snällt ändå, godis är ju +.
ΜΕΝ !
Jag älska Mimmi & Jag älskar Bego ! Båda har brister & fördelar, men jag fokuserar på fördelarna & försöker jobba bort bristerna.
Bego ♥  Mimmi ♥

Imorron ska jag fira min födelsedag (jag fyller år på måndag) men jag ska öppna paketen på måndag.
Men jag får öppna dom som jag får imorron. Haha helt invecklat xD
Nu ska jag soova !!

XOXO
// Emmie Ö <33 !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0