Hoppträning <33



Heej !! <333

Idag har jag varit på hoppträning med Mimmi <33 Första hoppningen på hela året :OOO

Jag var i kungälv, Troja, det ridhuset om ni vet var ;)


Jag gick upp kl.07.04 ;) Tog på mig kläder och gick ut för att mata hästarna :) Mimmi såg pigg ut :)
Hon fick lite betfor, så hon blir lite snabb :P, gick in och åt mat. Borsta håret, smink (bara maskara) m.m.

Gick ut, Mimmi hade inte ätit upp så jag borstade henne i boxen ;) Klippte lite i manen, ( vi klippte henne igår
så det fick hänga till sig lite över natten :) ), tog ut flätan i svansen, tog ut henne i gången satte på transportskydd,
la på dubbla täcken, det är ju jättekallt ute.
Igår packade jag oxå lite, så jag dubbel kolla att allt var med, sadel, träns, hjälm, väst, piska, senskydd och hönät
<333333.
Sen lastade jag och Mamma Mimmi, först slängde hon sig åt sidan och inte ville gå in i transporten :/
Men så fick Mamma lasta och då stod jag med kvasten där bak och putta på ;) Och då gick hon in :P

Mollie skulle oxå med så vi bråkade om vem som skulle sitta fram, jag vann såklart ;) Haha !!

Vi åkte och det är så halt i backen att vi fick ta det väääldigt fötsiktigt :)
Det är ju vägbygge från Ale så då får man ta ut svängarna :)

Vi åkte i en rondell och då kom det en tant som bara körde rakt fram utan att ens titta åt vårat håll
Idiot :P

När vi kom fram körde vi förbi infarten :/
Mamma typ bad till gud att det skulle finnas en väg att vända för vägen var typ pinn-smal !
Och runt nästa sväng fanns det en väg ;) Undrar om det finns en Gud ändå ;)

Andrietta och Louise var redan där och skrittade lite :)

Vi lastade ut Mimmi :) Och satte på henne grejerna. Jag satt upp och red in i ridhuset, Vi red där ett bra tag. Hon skulle vara där kl.10.00 så vi kunde börja men hon kom kl.10.15 istället :/
Vi bestämde en tid ju :/

Men vi körde lite på volten och lite galopp på fyrkanten. Och en övning utan stig byglar I TRAV !!

Vi skulle rida LÄTTSITS i traven !! Guuuuud vad jobbigt !!! OMG jag tappade typ benen ;) Haha <3!

Sen hoppade vi fram lite och räknade galopp-steg :) Sen hoppade vi en bana på ca 70-80cm,
vet ej exakt hur högt :)

Jag skulle träna på Vägar och följsamhet typ ;)

Vi åkte hem :)

Men denna träningen var för att rida in oss för gota cupen nu till våren :)) OMG 1 är ju på
hemmaplan :) NYGÅRD RS :)) !!

Jag har tänkt att hoppa Gota, Någon Clear round i alingsås :) och Svealand cup, regional ;) :)


Nej nu ska jag sluta skriva :)

Hej då <333 !!!!!!!!!!




/// Emmie

P.S Här är en bild på mig innan filmen började i förrgår ;)



( Det var 3D bio ) (hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0