Lite ont nu ;)

Heej !!

Japp, Nu har man fyyyygit av Easy då :/ Aj ! Det gjorde ont :'(


Jag red henne i padocken idag, jag & mamma prövade med gummiband/halsförlängare =
& Det gick bra :)
Jag fick ner henne jättebra , hon hade jättefin form :D
Jag hade inte jobbat henne i trav än, men hon hade gått så fint i skritt ett tag så mamma sa att jag
skulle ta en galoppfattning ur det, okey då, hon är ju så duktig tänkte jag :)

Så, jag gjorde fattningen sen bara pang, fullfart 3 språng & sen slängde hon åt sidan.
Var inte alls med så pang rakt i backen :/
Jag landade på höften/svanskotan så det gjorde såå ont att jag inte visste hur jag skulle ligga där i
den lagom mysiga vattenpölen :(
Precis innan jag trillade av så ropade mamma:
- Håll i dig !
& När jag låg där innan det började göra jätteont mumlade jag:
- Det var så inte lätt att hålla sig kvar i den svängen...
Sen kunde jag inte prata mer :'(
Så jag när låg i leran så hade Easy stannat en bit bort (tror jag, jag såg inte, kunde inte)
Jag visste ju att hon skulle testa mig, men inte idag ;) Det har ju gått så bra annars :/
Men jag fick byta ridbyxor & sitta upp ingen & jobba henne så smått. Det gick bra ;)

Men asså, det är bara att fortsätta rida, jobba & pyssla med henne.
Jag tror hon gjorde en av sina bockningar som hon gjorde på ridskolan.
Men det är bara att träna bort det, jag tycker inte hon ska hålla på sådär !
Inte okey, men det här ska vi fixa tillsammans Jag & Easy Sikta mot toppen :D

(nu har hon en flug-mössa istället) <3


Men det gör ont när jag ska sätta mig/sitter i höften/svanskotan :/
Men WTF det klarar man ju ;)

Japp, det va det :)

XOXO

// Emmie Ö <33 !!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojoj.. hon höll på att bocka så i ett år på ridskolan, var så enda sedan hon kom.. Hon går superfint i traven och skritten men så fort man kommer till galoppen så blir hon värsta rodeohästen.. men jag tror nog att om du kämpar så kommer hon sluta med det <3

2011-07-24 @ 23:38:25
URL: http://josefinebergling.blogg.se/
Postat av: Maria andersson

( hon började ju bocka för att hon inte trivdes ) men denna gången så va det nog bara tästing haha tror verkligen att hon kommer bli super bra sen eller det e hon ju redan ;)) ♥

2011-07-24 @ 23:52:29
Postat av: Amanda

Gick det bra när du ramlade av?

Jag har aldrig ramlat av på henne.

Hon bockade inte när jag red henne även om jag galopperade. FRÅN AMANDA

2011-07-25 @ 13:56:12
URL: http://amandamarsvin.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0